Werkschoenen garantie - Spelregels
Onze werkschoenen zijn met de beste materialen geproduceerd en komen uit handen van echte vakmensen. Wij staan voor de kwaliteit van deze producten. Toch kan het gebeuren dat er sprake is van een productiefout of andere kwaliteitsissues. In dat geval springen we je te hulp!
Op zoek naar de omruil & retourneer spelregels van de rest van ons assortiment? Deze vind je hier.
Hoe lang is de garantietermijn van werkschoenen?
We nemen alle klachten serieus, maar kunnen alleen klachten in behandeling nemen binnen 3 maanden na aankoopdatum. Trek dus binnen 3 maanden aan de bel, als je het vermoeden hebt dat er iets mis is met je werkschoenen.
Hoe retourneer ik de werkschoenen?
Gebruik voor een retour ons retourformulier of het Europees modelformulier herroeping en stuur dit naar [email protected]. Vergeet niet om foto's mee te sturen van de schade! Zodra wij het ingevulde formulier en de foto's hebben ontvangen, bevestigen wij dit binnen één werkdag per mail. Je kunt het meegestuurde retourformulier toevoegen aan je pakket. Afhankelijk van de gemaakte afspraken zal er een vervangend paar werkschoenen worden verstuurd of storten we het aankoopbedrag binnen 14 dagen terug op je rekening.
Retouradres:
Logistiekdirect
T.a.v. Retourafdeling
Kokerbijl 25a
5443 PV Haps, Nederland
De verzendkosten voor retourneren zijn voor eigen rekening, tenzij wij het verkeerde hebben geleverd. We zijn verplicht om kosten in rekening te brengen, als we de retourzending beschadigd of onvolledig ontvangen. Zorg dus voor een goede verpakking en bescherming van je zending.
Wat valt wél onder de garantie?
Je kunt in de volgende situaties binnen 3 maanden na aankoopdatum een beroep doen op garantie:
- Productiefouten. Als een gebrek toe te wijzen is aan een fout in het productieproces, valt dit onder de garantie. Dit is dus direct zichtbaar bij ingebruikname van de werkschoenen.
- Kwaliteitsissues. Als een gebrek toe te wijzen is aan de kwaliteit van de gebruikte materialen, valt dit onder de garantie. Dit dient zich dus binnen 3 maanden na aankoop voor te doen.
Wat valt niet onder de garantie?
We kunnen niet alles vergoeden, hoe graag we dat ook zouden willen. Omdat het hier werkschoenen betreft, gelden er iets andere spelregels dan bij andere producten. De volgende defecten vallen niet onder de garantie:
- Normale slijtage van zolen en hakken.
- Kale neuzen door normale slijtage van buitenaf.
- Gebreken ontstaan door verkeerd of intensief gebruik.
- Het afgeven of verkleuren van de werkschoenen.
- Beschadigingen aan de hiel.
- Gebreken ontstaan door externe invloeden, bijvoorbeeld wrijving, scherpe voorwerpen of (organische) chemicaliën
- Het pillen van de binnenvoering.
- Lichamelijke ongemakken als zweten of blaren.